5 עצות התזונה הכי חשובות לנשים פוליציסטיות

מרגישה מבולבלת מרוב עצות התזונה שקראת?
לא מבינה איך עושים את זה בפועל?
הנה 5 עצות התזונה הכי פשוטות ומועילות (לדעתי) שמבוססות מחקר והניסיון הקליני שלי

1. ארוחות בוקר:

אסור לפספס אותה.
לא יותר משעה וחצי שעתיים מהקימה (לדעתי). יכולה להיות יחסית גדולה.

מה אוכלים?

  • שתי פרוסות לחם 100% שיפון או כוסמין עם אבוקדו / חביתה / ביצה קשה / טחינה / טונה וירקות.
  • דייסה של קוואקר עבה עם כפית גדושה של ממרח שקדייה וחצי פרי חתוך. אפשר להוסיף גם שקדים ואגוזים מרוסקים.
  • ביצים בכל צורת הכנה (חבית, ביצה קשה, שקשוקה) עם ירקות.

מה לעשות אם אני לא רעבה בבוקר?

רעב הוא קודם כול עניין של הרגל של הגוף. במידה ומתחילים לאכול ארוחות בוקר לאט לאט מתפתח רעב בשעות הבוקר. פשוט להתחיל לאכול ארוחה קטנה ולהגדיל עם הזמן. הכי חשוב זה לא לוותר עליה!

2. ארוחת צהריים:

המוקש הגדול בארוחות הצהריים הוא שלרוב הן כוללות פחמימות מהן צריך להימנע או לאכול בכמות קטנה.

מה אוכלים?

  • בשר או דגים עם תוספת ירקות חיים או מבושלים זו ארוחה מצויינת.
  • לצמחוניות – תבשיל קטניות עשיר בהרבה ירקות. חשוב שהירק יהיה מרכיב גדול בתבשיל כיוון שהקטניות מכילות גם פחמימה, וכך נקטין את החלק שלה במנה.
  • אם רוצים להוסיף פחמימה כתוספת- רק בכמות קטנה והכי טוב לא לוותר גם על הירקות ובכך באופן טבעי להקטין את כמות הפחמימה הנאכלת.

3. ארוחת ערב:

הארוחה הכי קטנה שבה רצוי ממש להקפיד לאכול כמות מאוד קטנה של פחמימה.

מה אוכלים?

  • הכי פשוט וטוב זה ירקות עם ביצה או טונה. ניתן להוסיף טחינה או גבינה עם אחוזי שומן גבוהים (לא גבינה רזה כיוון שמכילות אחוז גבוה יותר של הלקטוז-סוכר החלב).
  • אפשר להוסיף גם פרוסת לחם שיפון או כוסמין
  • במידה ולא אכלת בצהריים בשר או דג אז אין ניתן לאכול בערב רק ללא תוספת פחמימה.
  • טריק נחמד שמטופלת סיפרה לי עליו– לקחת עלי חסה במקום הלחם ולמרוח עליהם חומוס / טחינה/ ממרח חצילים/ ממרח קישואים וכו' עם ירקות. עוזר להימנע מהפחמימה ועדיין נותן תחושה שאכלת כריך.

4. מה מנשנים?

  • אגוזים ושקדים מכל הסוגים. לא לפחד מהכמות.
  • אם ממש רוצים מתוק – אז תמר או קוביית שוקלוד מריר 85% לפחות יחד עם שקדים ואגוזים.
  • הניסיון שלי מראה שאכילת 2 פרות ליום (למרות שמכילים סוכר בד"כ) עדיין נותנת תוצאות קליניות יפות.

5. לזכור שאין 100 אחוזי הצלחה.

אם את שומרת 85% מהזמן (בפועל זה אומר שאכלת במהלך השבוע 2 ארוחות לא טובות) אז את עושה עבודה מעולה!!

עצה אחרונה מהלב- להזכיר לעצמך שלא צריך להרגיש כאילו הגוף שלך בגד בך. כמעט תמיד, כשמזינים אותו בהתאם לצרכים שלו הוא מחזיר בחזרה על ההשקעה.

עוד על עקרונות התזונה ניתן לקרוא כאן

עוד על שחלות פוליציסטיות ניתן לקרוא כאן

השאירו תגובה